BUS

BUS

måndag 21 juni 2010

mån dag nalkas med blå tankar


Känns lite tungt även om jag tycker ALLA gjorde ett fantasstiskt framförande av lekt improviserad fragmenterad teater- filminspelningsinstallation. En ännu ej upptäck form av friluftsteater sålunda. Fritt - så som- augusts drömspel. Tungt känns allt av mer privata själ såsom sjukdom och flyttlass. Jag zappar mellan rygg akuter och flytt lass, en komisk kombination. Hostar som om karbol och svavelrök satt fast. Kära Vänner ( strindbergsk att skriva så) - Känner att jag varit dålig på att samla Er och Tala om vårt projekt och skänka klarhets skimmer över alltihop framför allt till er som är nya. det är ganska komplicerat i all sin oerhörda enkelhet märker jag - detta att LEKA. Hitta på och finna opp. Orimligheter och fria impulser i en aldrig sinande ström direkt från impulsgeneratorn i hjärnans stam. Vi ska samlas denna vecka och tala om dessa saker. Ni måste också läsa på mer! ALLIHOP! Hjälp mej att få alla att förstå att det är viktigt att alla läser den samlade kurslitteratur jag om och om delat ut:
I lekens värld, Ett drömspel, Minsta motståndets väg och allt ni kommer över om Tao och Buddism. Det var mycket på en måndag morgon och jag vet att ni inte har tid - men okej gör vad ni kan please! Om ni måste sålla i det så är det förstås de två första ni ska läsa, de andra får jag babbla om. Jag känner det tungt att det inte går att samla gruppen- hela gruppen! Jag känner mej ibland som en teaterdirektör utan teaterensemble. Kollade precis ett klipp ur Fanny o Alexander ni vet när hela lilla teatern samlas runt jul. Dom är alltid samlade och hinner prata om allt känns det som. jag hinner aldrig prata med Er och Var är alla mina skådespelare? ja just det vi har ju inte pengar att anställa dem så var det ju ja. Äsch. nu är jag melankolisk. Längtar efter fantastiska genomarbetade små resultat. Titta på våra bilder! Vad vi skulle kunna skapa om vi hade mer tid! Bläddra lite i gamla bus bild galleriet om ni får tid! Vilken liten värld av ordning pch kaos och omsorg och kärlek. Och trots och revolution, och lekekonst och Bus!
kom igen nu så kavlar vi upp oss inför nästa stora fas av vårt lilla stycke: Repetitionerna skall börja. Kaleschen har gått och champagnen druckits upp. Festivalen har packats ihop och båtarna skjutit sina avskeds saluter här i min hamn. Pust, vilket oväsen och jag känner mej som drottning Katarina af Stockholm på mitt berg. Praktiskt massor att prata om. Vi håller telefonkontakt imorgon. Bilder Aurelia försöker jag maila- har lagt upp lite här och lite på fb.
Jag vill definitivt prata om hemsidan- kan vårt gamla bildgalleri komma in på nuvarande sida- Annsofi? (Och vad hände med Troll -bilderna? ) Och bloggarna verkar flummiga- vi måste prata ihop oss om dem- vem skriver var , hur och lite varför. Kram till tomorrow. K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar