BUS

BUS

söndag 6 juni 2010

balettflickans trycksaker

Jag och Edit hade trycksaksmöte igår. Vi kom fram till ett par förslag:

- affischen och flyersen kommer att bestå av sidan med text som förklarar hur man drömleker, den med klotter på som finns som ett gammalt trycksaksförslag. Sen med en liten telefon + telefonnummer till biljettfröken nere i nåt hörn.
- sen ska vi trycka upp 2000 klisermärken som ser ut som skyltarna, med olika skylt-citat på, som guerillamarknadsföring. BLÅ: här har du ett uppdrag: välj ut dina 20 favoritrader så trycker vi dom på etiketterna.
- pinsen blir som Kerstin ville en pratbubbla med "Hav mod".
- fräsdukarna diskuterade vi kring och kom fram till att det bästa var att låta tillverka en stämpel där övre raden betsår av meningen "ett ögonblick som detta" och den nedre raden en fyrveppling. Så kan jag och Edit stämpla 1000 fräsdukar lite närsom. Kanske att någon annan någon gång känner för att stämpla ett par i brist på andra göromål.

Jag kollar fortfarande tryckerier, har haft kontakt med en hel del och det här med spons är knepigt alltså, de flesta menar på att de redan samarbetar med större organisationer och inte är intresserade av sån liten exponering som vi kan erbjuda, och de som varit mest positiva till rabatter är de som från början varit dyrast, t.ex. ABA, så det blir liksom inte billigare i varje fall. Men jag har en väldigt fin kontakt sen tidigare på ett ställe som heter Printman, där finns en farbror som heter Sune som är både snäll billig och snabb, som trycker både papper, klistermärken och pins. Han skulle fundera på en paketoffert och ev rabatt och återkomma, har jag ej fått mejl på måndag så ringer jag då.

Edit ska lämna ett förslag till mig på affischen på söndag, och till er andra när ni är på BB. Sen ska vi snacka igen på onsdag, ev justera, och sen lämna rubbet till tryck senast fredag nästa vecka.
Så BLÅ: 20 meningar till på torsdag senast!

Jag kommer inte kunna festa i morgon kväll, har sedan tidigare planerat in en annan sak då eftersom det var tänkt att ni skulle vara på BB då. Hoppas ni ej tar illa upp, jag kommer att festa järnet med er i tanken!

Jag kommer vara på kontoret måndag och tisdag förmiddag och svara i telefon och hålla på. Säg till om ni vill att jag gör något särksilt när jag är där på plats.

Och balettfröken: nu ligger 4 par gamla skor i ditt fönster. Prova på och så håller vi tummarna för att de passar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar